AI / GPT Linkownia 2023-02-28. Co kombinuje Facebook

Linki i informacje na temat GPT, ChatGPT, AI i ML na dzień 2023-02-28

Plany Facebooka

Meta Platforms Inc. tworzy „grupę produktów najwyższego poziomu”, która skupia się na technologiach sztucznej inteligencji generatywnej. W poście na Facebooku, CEO Mark Zuckerberg powiedział, że Meta zaczęła łączyć różne zespoły pracujące nad sztuczną inteligencją generatywną w jedną grupę, która „skupia się na tworzeniu przyjemnych doświadczeń wokół tej technologii”.

Konkretnie, grupa bada doświadczenia AI związane z tekstem, w tym czat w WhatsAppie Meta i aplikacji natychmiastowego przesyłania wiadomości Messenger. Nowo powstała grupa ma na celu przyspieszenie pracy Meta nad sztuczną inteligencją generatywną, powiedział Zuckerberg, dodając, że jest „wiele podstawowej pracy do wykonania przed osiągnięciem naprawdę futurystycznych doświadczeń”.

Plany Snapa

Snap udostępnia użytkownikom swojej subskrypcyjnej usługi Snapchat chatbota opartego na sztucznej inteligencji OpenAI. Eksperymentalna funkcja „My AI” opisana jest jako bardziej ograniczona i mobilna wersja ChatGPT znajdująca się w Snapchacie.

Snap ogłosił, że chatbot zasilany przez GPT jest dostosowany do generowania tekstu specjalnie dla Snapchat, z „unikalnym tonem i osobowością”, dopasowanymi do wartości platformy dotyczących „przyjaźni, nauki i zabawy”.

Usługa AI może „zaproponować pomysły na prezent urodzinowy dla twojego najlepszego przyjaciela, zaplanować wycieczkę pieszą na długi weekend, zaproponować przepis na kolację, a nawet napisać haiku o serze dla twojego kolegi, który jest obsesyjnie zainteresowany cheddarem” – powiedział Snap.

Typeface zbiera pieniądze

Typeface, startup zajmujący się sztuczną inteligencją generatywną, założony przez byłego dyrektora technicznego Adobe, Abhaya Parasnisa, pozyskał 65 milionów dolarów w ramach rundy A finansowania, aby pomóc w rozbudowie swojej platformy. Firma z siedzibą w San Francisco, która właśnie wyszła z trybu stealth, oferuje platformę AI dla przedsiębiorstw, która umożliwia tworzenie treści marketingowych i związanych z zarządzeniam marką.

W szczególności, platforma Typeface ma pomagać firmom w generowaniu reklam w mediach społecznościowych, postów na blogach, ofert pracy, zdjęć produktów oraz stron internetowych.

Boimy się lekarzy AI

Sześćdziesiąt procent respondentów w badaniu Pew Research Center powiedziało, że czułoby się nieswojo, gdyby ich dostawca usług zdrowotnych używał sztucznej inteligencji do diagnozowania chorób i sugerowania leczenia. Tylko 39% z około 11 000 dorosłych mieszkańców Stanów Zjednoczonych objętych sondażem powiedziało, że czułoby się komfortowo z tym pomysłem.

Również około tyle samo respondentów, czyli 38%, powiedziało, że użycie sztucznej inteligencji do diagnozowania chorób i sugerowania leczenia może przynieść lepsze wyniki zdrowotne u pacjentów.

Z drugiej strony, 40% respondentów stwierdziło, że sztuczna inteligencja zmniejszy liczbę błędów popełnianych przez dostawców usług zdrowotnych, w porównaniu do 27% respondentów, którzy uważali, że będzie ona prowadzić do większej liczby błędów.


Opublikowano

w

przez

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *